» موضوع » نحوه استفاده از سیستم همتراز کاشی

نحوه استفاده از سیستم همتراز کاشی

آذر ۹, -۶۲۲ 5055

خانه انجمن ها سوالات متداول در مورد تجهیرات ساختمانی نحوه استفاده از سیستم همتراز کاشی

  • این موضوع خالی است.
نمایش 0 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #1868
      می پسندم
      Up
      7
      Down
      خوب نبود
      ::

      در ابتدا باید سطح تقریبا صافی را داشته باشید و سپس چسب کاشی را به صورت نازک به وسیله ی ماله دندانه دار پهن کنید، توجه داشته باشید که خطوط ماله فقط در یک جهت حرکت کنند و طبق معمول یک کاشی را جایگذاری کنید. در مرحله ی بعد یک گیره(پایه) همتراز کاشی را در زیر کاشی قرار دهید به طور کلی حداقل قرار دادن چهار کلیپس در چهار طرف سرامیک توصیه می شود، البته در صورتی که ابعاد سرامیک بزرگ باشد به مقدار بیشتری همتراز، جهت جلوگیری از ایجاد ناخونک بین بند ها نیاز داریم. این برای اطمینان از همسطح بودن هر چهار گوشه با کاشی مجاور است. می توانید گیره ها را نزدیک لبه های کاشی یا در مرکز قرار دهید. برای سرامیک ‌های با طول بلندتر مانند کاشی‌های طرح پارکت، می‌توانید در صورت نیاز از شش یا هشت کلیپس تراز کننده کاشی استفاده کنید.

      • آماده‌سازی سطح: ابتدا سطح مورد نظر باید تمیز و آماده باشد. هر گونه آلودگی، گرد و غبار یا مواد زائد باید برداشته شود تا چسب کاشی به خوبی بچسبد.
      • قرار دادن پایه پلاستیکی: پایه پلاستیکی همتراز بین کاشی‌ها قرار داده می‌شود. این پایه‌ها معمولاً در چهار گوشه هر کاشی گذاشته می‌شوند تا همه کاشی‌ها در یک سطح قرار گیرند.
      • گذاشتن کاشی‌ها: کاشی‌ها روی چسب قرار می‌گیرند و فشار داده می‌شوند تا به پایه‌های پلاستیکی برسند.
      • تنظیم گیره یا پیچ: گیره یا پیچ همتراز سفت می‌شود تا کاشی‌ها به صورت همسطح قرار گیرند. این کار باید با دقت انجام شود تا هیچ تفاوت ارتفاعی بین کاشی‌ها باقی نماند.
      • انتظار برای خشک شدن چسب: پس از تنظیم کاشی‌ها، باید صبر کرد تا چسب به طور کامل خشک شود. سپس گیره‌ها باز می‌شوند و پایه‌های پلاستیکی برداشته می‌شوند.

      نحوه استفاده از همتراز کاشی

      حتما به این نکته توجه فرمایید که برای سفت کردن گیره همتراز کاشی در داخل گووه از ابزار مخصوصی به نام انبر همتراز استفاده نمایید. زیرا در صورت استفاده از این ابزار همه ی همتراز ها به اندازه کافی سفت شده و مانع از شکستگی کلیپس ها می گردد. همچنین در صورتی که گوه ها به اندازه کافی سفت نشده باشد، به خوبی نمی تواند دو سرامیک مجاور هم را یکسان کند و در انتهای کار به سختی از سطح سرامیک جدا می گردد. در صورتی که از همتراز پیچی یا چرخشی استفاده می کنید دیگر نیازی به آچار همتراز ندارید و فقط کافیست که مهره پیچی روی پایه را به اندازه ی کافی بچرخانید. نحوه ی کار به این صورت است که همتراز کاشی هر لبه بلندی را به سمت پایین فشار می دهد و سطحی صاف بین کاشی ها ایجاد می کند. تراز کننده کاشی همچنین کمک می کند تا کاشی صاف بماند و مانع از جابجایی آنها در طول مدت خشک شدن می گردد. بعد از گذشت حدود 24 ساعت می توانید به وسیله چکش لاستیکی یا نوک کفش کلیپس ها را از سطح سرامیک جدا نمایید و سپس اقدام به بندکشی سرامیک ها نمایید. دقت نمایید که قبل از دوغاب ریزی یا بند کشی اقدام به جدا نمودن همتراز ها کنید زیرا در صورتی که دوغاب ریزی انجام شود، جدا نمودن این قطعات به سختی انجام می شود. برای بهتر و یکسان شدن بند سرامیک ها از قطعات پلاس شکلی به نام صلیب کاشی استفاده می کنند که همه ی بند کاشی را به صورت یکسان و در یک جهت تنظیم می کند.

      قبل از استفاده از همتراز کاشی باید به این نکته دقت کنیم که آماده سازی زیر کار با کیفیت بالا انجام پذیرد در غیر این صورت نمی توانیم از سیستم تراز کننده سرامیک برای نصب آنها بهره ببریم زیرا آنها فقط می‌توانند لبه‌های جزئی را اصلاح کنند و نه کاشی هایی که چند سانتیمتر از سطح تراز فاصله دارند.

نمایش 0 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

علی شاه قلعه

علی شاه قلعه

علی شاه قلعه هستم مهندس نرم افزار و افتخار میکنیم که از سال 1393 در سایت بازاری فعالیت میکنم و سعی میکنیم در بخش فروشگاه های حوزه صنعتی و کشاورزی و ابزار الات حرفی برای گفتن داشته باشیم.
  • ×
    error: Content is protected !!