شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 27 ساعت :
» بست کمربندی » چرا بست کمربندی CBC؟
بست کمربندی CBC
بست کمربندی

چرا بست کمربندی CBC؟

اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۲ 90125

بست کمربندی CBC

متریال موجود در بست کمربندی CBC از نایلون بسیار مقاوم است. طراحی بست کمربندی این گونه است که مانند یک نوار پلاستیکی که به‌صورت شیاردار و با پهنای متفاوت است. این سبک از بست‌ها برای متصل‌کردن سیم‌ها و وسایل کاربرد دارد.

ویژگی بست‌های کمربندی CBC(سی بی اس)

وجود مواد پلی‌آمید 6.6 در این برند معتبر باعث مقامت بسیار خوب بست کمربندی CBC شده است. بست CBC تولید شده توسط این برند محبوب دارای فوایدی است که سبب برتری آن نسبت به بست‌های زیپی دیگر می‌شود. ازاین‌رو این ویژگی‌ها در قسمت زیر بیان کرده‌ایم.

  • استحکامت بالا
  • تحمل وزن بالا
  • مقاومت کششی بالا
  • بادوام در برابر نور خورشید

چرا بست کمربندی CBC؟

این بست‌ها برای جمع‌کردن دویا چندشی در محیط‌های صنعتی و خانگی کاربرد دارند. البته ناگفته نماند که این بست‌های cbc شامل شیارهایی هستند که وجود آن‌ها باعث گیرکردن قفل این بست‌ها می‌شود. پلی‌آمید 6.6 این محصول اغلب سفید یا بی‌رنگ هستند.

یکی از نکات مثبتی که این بست ها دارند جذب رطوبت پایین ان ها می باشد که همین عامل سبب به حداقل رساندن پوسیدگی ان ها می شود. از طرفی سرعت اشتعال پذیری این بست ها بسیار پایین است به طوری که در محیط حساس مقاومت بالایی دارد‌. این ابزار خاصیت کششی مناسبی دارد که همین خاصیت استحکام بست کمری را نشان می دهد. اصولا استحکام کششی را براساس پوند و یا نیوتن اندازه‌گیری می‌شود و همچنین نقطه شکست کابل به‌حساب می‌آید. استحکام کششی رابطه مستقیمی با منعطف بودن بست دارد برای مثال هرچقدر استحکام کششی بیشتر باشد کشش بست هم به‌مراتب افزایش می‌یابد.

از دیگر مزیت‌های این بست ها خاصیت عدم اکسیدشوندگی آن‌ها است به‌گونه‌ای که اگر در محیط‌های اسیدی و یا شیمیایی و مشتقات روغن، حلال‌های کلرید و بازها قرار گیرند ماندگاری بالایی دارند.

گاهی اوقات ممکن است فنی کاران در هنگام نصب این بست های کمربندی دست افراد دچار آسیب شود به همین خاطر طراحان سطح این محصول را به‌صورت صاف و صیقلی ساخته‌اند که این مشکل را به حداقل می‌رساند.

بست کمربندی cbc

چون در دنیای امروز تنوع این بست‌ها بسیار زیاد است به‌گونه‌ای که با انتخاب اشتباه ممکن است هزینه بیشتری برای شما ایجاد کند. از کجا می‌دانید که چه بستی برای پروژه شما نیاز است؟ این مقاله در این زمینه از اطلاعات کافی در اختیارتان قرار می‌دهد پس با ما همراه باشید.

 متریال بست کمربندی سی بی اس (CBC)

همان‌طور که می‌دانید این بست‌ها ممکن است تا دمای 185 درجه فارنهایت مقاومت دمایی داشته باشد؛ اما برخی دیگر از بست‌ها تا دنای 1000 درجه فارنهایت را تحمل می‌کنند. کدام‌یک از این بست‌ها انتخاب شما هست؟

یکی از نکاتی که در هنگام خرید بست کمربندی باید در نظر بگیرید مواد استفاده شده در آن هست. مثلاً بست‌های فلزی که از جنس فولاد ضدزنگ هستند در برابر دماهای بسیار بالا مقاوم هستند و از بین نمی‌روند؛ ولی در فضاهای شیمیایی و محیط تشعشع گزینه مناسبی نمی‌باشد. اما اگر برای مصارف روزمره به یک بست نیاز دارید بدون شک بست‌های نایلونی یک محصول پرفروش و کم‌هزینه است.

باتوجه‌به مطالب گفته شده باید ساختار بست‌ها ویک تکه و دوتکه بودن آن‌ها را در نظر گرفت تا مانع سفت‌شدن بیشتر آن و خطر شکستگی بست‌ها شوید.

طول بست‌های کمربندی سی بی اس

طول بست‌های کمربندی cbc متغیر است به طور که از چند اینچ شروع و به چندین فوت می‌رسد به همین خاطر بهتر است بدانید که چه طولی از این بست ها با نیاز شما مرتبط است. در ایران بست کمربندی را با سانتی‌متر اندازه می‌گیرند به‌طوری‌که از 10 سانتی متر تا 91 سانتی متر در بازار موجود است البته این بست ها در اندازه یک متری هم به صورت محدود وجود دارد که نسبت به حجم تقاضای مصرف‌کننده‌ها تولید و به فروش می رسد. به همین خاطر هر کدام از این بست ها باسایز های استاندارد ساخته شده اند که برای کاربرد های مختلف استفاده خواهند شد. برخی از این بست ها در محیط های کوچک و برخی دیگر در محیط های صنعتی تر و الکتریکی تر مصرف می شوند.

 

نکات مهم در هنگام استفاده از بست های کمربندی cbc چیست؟

  • بهتر است بست های کمربندی cbc در کیسه های پلاستیکی کاملاً خلأ بسته‌بندی شود که هیچ هوایی اجازه ورود به آن را نداشته باشد چرا که وجود هوا سبب پوسیدگی زودرس این بست ها می شود. برای مثل شما می توانید بعد از هربار استفاده زیپ بسته‌بندی را به طور کامل ببندید. همچنین تلاش کنید که در مدت زمان 30 روز این بست ها را کاملاً استفاده نمایید. تجربه ثابت کرده است که اگر زمان زیادی از باز بودن این بست ها بگذرد حالت خشک و شکننده‌ای به آن ها می دهد.
  • یکی از مسائلی که باید به آن اشاره کرد این است که این بست ها در معرض نور خورشید قرار ندهید. مثلاً در جایی که نور خورشید به‌صورت مستقیم  می‌تابد سبب دفرمگی و ازبین‌رفتن این ابزار می‌شود.
  • از دیگر نکات قابل‌ذکر این است که این بست ها را نباید در برابر گرما قرار دهیم؛ مثلاً گرمای رادیاتور سبب آسیب به این بست ها می شود.
  • اصولاً شرایط آب‌وهوای معتدل برای نگهداری بست ها مناسب است و همچنین بهتر است در شرایط آب‌وهوایی با محتوای آب حدوداً 2.5 درصد نگهداری شود تا از خشک‌شدن آن جلوگیری شود.

کلام آخر

همان طور که می دانید بست کمربندی CBC کاربرد متنوعی در صنایع های مختلف دارد. این بست ها با متریال مرغوب تهیه شده اند به طوری که در اندازه ای مختلف دربازار وجود دارند که شما می توانید با توجه به مصارف خودتان آن ها را از طریق سایت بازاری خریداری کنید.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
ع. شاه قلعه

ع. شاه قلعه

علی شاه قلعه هستم مهندس نرم افزار و افتخار میکنیم که از سال 1393 در سایت بازاری فعالیت میکنم و سعی میکنیم در بخش فروشگاه های حوزه صنعتی و کشاورزی و ابزار الات حرفی برای گفتن داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    error: Content is protected !!