شنبه , ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ 2024 - 04 - 27 ساعت :
» شیلنگ » شیلنگ هیدرولیک سیدات ترکیه
شیلنگ

شیلنگ هیدرولیک سیدات ترکیه

شهریور ۲۴, ۱۴۰۲ 70119

شیلنگ‌‌ها از اجزای مهم، در سیستم هیدرولیک هستند که در اصل برای اتصال قطعات به یک دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیلنگ‌ها قابلیت انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند که این ویژگی موجب سهولت کار آن‌ها می‌شود. دلایل زیادی برای استفاده از شیلنگ‌ها در سیستم و قطعات وجود دارد. یکی از این دلیل‌ها دشوار بودن اتصال با لوله است.

در مواردی پیش می‌آید که امکان استفاده از لوله وجود دارد اما نصب آن بسیار سخت و یا غیرممکن است. در این موقعیت استفاده از شیلنگ بهترین گزینه برای شماست. زیرا شیلنگ با قابلیت خم‌شدگی و انعطاف پذیری و همچنین مقاومت بالایی که دارد تقریبا در تمام اتصال‌ها قابل استفاده است. شیلنگ بهترین و رایج‎ترین انتخاب در صعنت و ماشین آلات است. در ادامه به ویژگی‌های شیلنگ هیدرولیک سیدات ترکیه می‌پردازیم.

شیلنگ هیدرولیک تراکتور ؛ فشار متوسط رنگ مشکی Hydraulic hose سایز متنوع -  آراد برندینگ

ویژگی شیلنگ هیدرولیک سیدات

 شیلنگ هیدرولیک سیدات در واقع نوعی لوله است که برای انتقال مایعات در ماشین آلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های شیلنگ می‌توان به کیفیت بالای آن، توانایی تحمل فشار بالا و عملکرد مطلوب در طول زمان اشاره کرد.

این وسیله به دلیل داشتن لایه‌های مقاوم در برابر فشار، رطوبت و و روغن، برای استفاده در شرایط سخت در صنعت بسیار کاربردی است. دوام دراز مدت این شیلنگ نیز از دیگر ویژگی‌های آن است. در این کالا نقص جانبی خیلی کم به چشم می‌خورد و به همین دلیل این شیلنگ به اصطلاح به یکی از پایه‌های ثابت در صنعت خودروسازان و همچنین صنایع دستگاه ساز تبدیل شده است.

اجزای اصلی شیلنگ هیدرولیک

شیلنگ‌های هیدرولیک از لحاظ جنس به سه دسته لاستیکی، ترموپلاستیک و فلز تقسیم می‌شوند که اجزای اصلی هردسته با دیگری متفاوت است. جدا از جنس، شیلنگ‌ها به دو دسته فشار قوی و ضعیف نیز تقسیم می‌شوند که تقریبا انواع شیلنگ‌ها هم فشارقوی آن‌ها در بازار موجود است هم فشارضعیف.

 برای تقویت شیلنگ‌ها نوعی لایه از جنس سیم‌های فولادی به دور آنها پیچیده می‌شود که شیلنگ‌ها را در برابر تهدیدات شیمیایی مقاوم می‌کند. نوعی لایه حفاظتی دیگر از جنس لاستیک مصنوعی نیز به دور لایه سیم‌های فولادی پیچیده می‌شود که با عنوان یک سد محافظتی برای لایه تقویت کننده عمل می‌کند. در دو سر شیلنگ نیز اتصالاتی فولادی وجود دارد که به شیلنگ پرس می‌شوند.

مزیت‌های شیلنگ هیدرولیک سیدات

شیلنگ هیدرولیک سیدات مدیریت کامل فشار و جریان را برعهده دارد که همین موضوع باعث بهتر شدن کارکرد و دقت بالاتر تجهیزات صنعتی می‌شود. پس در نتیجه موجب به دست آوردن حداکثر سود و پایین آمدن هزینه‌ها می‌شود. این تکنولوژی در زمینه‌های مختلفی از جمله صنایع‌ فولاد، نفت و گاز، معادن، صنعت خودرو سازی، هواپیما سازی، ماشین آلات کشاورزی و … کاربرد زیادی دارد. همانطور که قبل تر گفته شد طول عمر بالای این شیلنگ‌ها از مهم‌ترین مزایای آنها به حساب می‌آید.

 البته باید عوامل تاثیر گذار در کاهش طول عمر شیلنگ‌ها را رعایت کرد تا دچار از کار افتادگی زودهنگام آنها نشوید. از جمله این عوامل می‌توان به پیچاندن و خم کردن بیش از حد شیلنگ، گره زدن آنها، له کردن، خراشیدن سطح شیلنگ‌ها و … اشاره کرد. تمام موارد نام برده شده در کاهش طول عمر استاندارد شیلنگ‌های هیدرولیک موثر هستند. پس، از انجام این کارها خودداری کنید.

 علائم خرابی شیلنگ‌ هیدرولیک سیدات

طول عمر استاندارد این شیلنگ‌ها تقریبا 5 سال است. اگر زودتر از این موعد شیلنگ شما دچار خرابی و یا پوسیدگی شد باید به دنبال بررسی علل این خرابی بروید و ریشه آن را پیدا کنید. علائمی که در صورت خرابی شیلنگ ظاهر می‌شوند را در ادامه برای شما نام برده‌ایم.

شل شدن اتصالات، مشاهده ترک و یا پارگی بر روی بدنه شیلنگ، مشاهده خراش‌های پی در پی روی سطح شیلنگ، سفت شدن و یا نرم شدن بیش از حد شیلنگ هیدرولیک، به وجود آمدن نشتی روی اتصالات یا شیلنگ.

در صورت برخورد با هرکدام از موارد بالا باید به بررسی شیلنگ هیدرولیک بپردازید. اگر از خرابی شیلنگ مطمئن شدید آن را از سیستم و تجهیزات جدا کرده و با یک شیلنگ نو جایگزین کنید.

بررسی مزایای شیلنگ هیدرولیک در صنایع مختلف

از دیگر مزایای شیلنگ هیدرولیک باید به توجه آن در تنظیم سرعت و حرکت ماشین‌آلات اشاره کرد. این مزیت باعث ایجاد کشتاوری قوی با وقت کم و سرعت پایین در ماشین آلات کشاورزی می‌شود. این نیروی لازم در ماشین آلات را پمپ هیدرولیکی (کمپرسور) با استفاده از شیلنگ‌های هیدرولیک ایجاد می‌کند.

 پس در نتیجه نیروی لازم برای ماشین آلات را کمپرسور با استفاده از شیلنگ هیدرولیکی تامین می‎‎‌کند. با این شیلنگ‌ها ماشین‌های پرتوان حتی می‌توانند در محل‌هایی که مواد اشتعال‌زا در آنها وجود دارد و موجب انفجار می‌شوند به آسانی و بدون هیچ گونه آسیبی به کار خود ادامه دهند.

راهنمای خرید شیلنگ‌های هیدرولیک سیدات

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در خرید شیلنگ هیدرولیک به آن توجه کنید درجه بندی این شیلنگ هاست. هر کدام این شیلنگ‌ها ‌دارای ویژگی‌های بخصوص خودشان هستند. شیلنگ‌ها بر اساس نوع سیالی که منتقل می‌کنند، در درجه دمای مشخصی کار می‌کنند و همچنین قادر به تحمل فشار مشخصی نیز هستند.

برای دستیابی به این اطلاعات باید به بدنه شیلنگ‌ها مراجعه کنید. البته این حالت در همه مدل ها مثل هم نیست. در بعضی از شیلنگ‌ها تنها شماره مدل، درج شده است که می‌توانید برای دستیابی به مشخصات شیلنگ به برگه اطلاعات فنی مدل خریداری شده مراجعه کنید و مشخصات لازم را به دست آورید. در نتیجه برای تعویض شیلنگ فرسوده با شیلنگ جدید باید چند نکته اصلی را در نظر داشته باشید. از این نکات باید به فشار کاری شیلنگ، جنس شیلنگ، قطر شیلنگ و طول شیلنگ اشاره کرد.

 در تهیه این شیلنگ‌ها باید حواستان باشد که طعمه افراد سودجو نشوید. زیرا این افراد محصولات تقلبی را با عنوان اصلی به شما می‌فروشند و موجب ضرر و آسیب شما می‌شوند.

نکات ایمنی شیلنگ هیدرولیک

لازم به ذکر است که پاره شدن و یا سوراخ شدن شیلنگ هیدرولیک ممکن است باعث ایجاد فاجعه و اتفاقات بسیار وحشتناکی شود. پاره شدن و ترکیدن شیلنگ هیدرولیک از مشکلات کوچک تا فاجعه‌های بزرگ را در برمیگیرد. از کوچک ترین پیامدهای این مشکل آلوده شدن محیط کار و از بزرگترین عواقب این مشکل آسیب جدی به افراد یا حتی مرگ آنها است.

در شرایطی که روغن از این شیلنگ بیرون پاشیده و روی سطح داغی بریزد باعث آتش‌سوزی و یا حتی انفجار نیز خواهد شد. پس برای جلوگیری از چنین مشکلاتی لازم است به تمام نکات ایمنی در هنگام خرید و استفاده از این وسیله توجه کنید تا دچار مشکل و یا آسیب ناشی از ترکیدن و پاره شدن شیلنگ نشوید.

با توجه به مطالب گفته شده برای حفظ ایمنی نباید هرگز از شیلنگ‌های فرسوده و یا شیلنگ‌هایی که طول عمر مشخصی ندارند استفاده کرد. اگر شیلنگی فاقد طول عمر مشخص باشد به این معناست که استانداردهای لازم را ندارد و برای استفاده مناسب نیست زیرا باعث ایجاد خطراتی می‌شود.

شیلنگ هیدرولیک چیست و چه کاربردی دارد؟ - مجله بازاری

نصب صحیح اتصالات

همانطور که گفته شد دو سر شیلنگ با اتصالات فولادی مجهز شده است. اگر روزی اتصالات هرکدام از دوسر شیلنگ به علت فشار بیش از حد در رفته و یا خود شیلنگ دچار ترکیدگی شود، با سرعت بسیار بالایی شروع به حرکت در اطراف می‌کند. به این حالت، حرکت شلاقی می‌گویند. اگر شیلنگ در حال شلاق زدن با فردی برخورد نماید بایث اتفاقات ناگواری از جمله شکستگی استخوان، کبودی، قطع عضو و یا حتی مرگ فرد می‌شود.

 پس برای جلوگیری از این اتفاق باید از نصب صحیح اتصالات و سالم بودن شیلنگ اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد خطرات جبران ناپذیری در اثر انتخاب نادرست شیلنگ‌های هیدرولیک برای ما ایجاد می‌شود. پس برای جلوگیری از وقوع هر نوع اتفاق دقت لازم را در خرید این شیلنگ‌ها داشته باشید و حتما آن را از مراکز و فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

خوشحال می‌شویم نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00
Avatar

م. کوهشاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    error: Content is protected !!