یکشنبه , ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ 2024 - 09 - 07
» شیلنگ » شیلنگ گاز ضد حرارت
بررسی شیلنگ گاز ضد حرارت
شیلنگ

شیلنگ گاز ضد حرارت

خرداد ۲۵, ۱۴۰۳ 90239

شیلنگ‌ها در دنیای امروز به عضوی جدانشدنی از صنایع تبدیل شده‌اند و با استفاده روزافزون آنها روبه‌رو هستیم. از آنجایی که از این محصولات امروزه در صنایع مخلتفی استفاده می‌شوند انواع مخلتفی از آنها تولید شده و دو مدل‌های متنوعی به بازار ارائه می‌شوند. هرکدام از انواع این محصول کارایی خاصی دارند و باید در محیط کاری مخصوص خود استفاده شوند.

یکی از شیلنگ‌های تولید شده پراستفاده شیلنگ ضد حرارت است. این محصول ویژگی‌های زیادی دارد و در موقعیت های مختلفی استفاده می‌شود. همچنین کاربرد این شیلنگ نیز بسیار گسترده است و در مصرف خانگی و صنعتی استفاده از آن به چشم می‌خورد. در این مقاله قصد داریم شما را با سیر تا پیاز شیلنگ گاز ضد حرارت آشنا کنیم. ادامه مقاله را از دست ندهید.

شیلنگ گاز ضد حرارت

در موقعیتی که قرار است سیال و یا گازی را طی مدت زمان مشخصی در یک دمای ثابت نگه داشته و یا حمل کرد، به‌طوری که تغییر حالت ندهد و در همان حالت اولیه باقی بماند باید از شیلنگ گاز ضد حرارت استفاده کرد. تصور اشتباهی که متاسفانه در بین مردم بسیار رایج شده این است که از این شیلنگ را می‌توان برای افزایش دمای سیال موجود در آن بکار گرفت. در واقع یک تصور بسیار اشتباه است و این شیلنگ تنها ماده را در دمای ثابت نگه می‌دارد و مانع از ورود و خروج دما به داخل سیال و گاز شده  و همچنین مانع از ویسکوزیته و تغییر شکل می‌شود.

بیشترین مورد استفاده از این محصول در انتقال می‌باشد. در واقع باید بگوییم که در استفاده از این محصول عوامل تاثیرگذاری وجود دارند. از عوامل تعیین‌کننده در نوع استفاده از شیلنگ حرارتی باید به نوع کاربرد موارد، قدرت سیستم و دما اشاره کنیم. در واقع شیلنگ گاز ضد حرارت کارایی مثل یک المنت لوله‌ای را دارد. باید بدانید که تمامی این شیلنگ‌ها در کارخانه با یک طول ثابت تولید می‌شوند. شما می‌توانید برای تهیه این نوع شیلنگ به صورت سفارشی در اندازه موردنظر و سطح مقطع مورد نیاز از شیلنگ تخصصی استفاده کنید.

جالب است بدانید در برخی از انواع این شیلنگ سنسورهایی در سرتاسر بدنه آنها به کار رفته است که قابلیت نمایش الکتریکی دمای سیال عبوری را در طول، ابتدا و انتهای شیلنگ دارند.

بهترین شیلنگ گاز

کاربرد شیلنگ‌های حرارتی

جابه‌جایی و انتقال بعضی مواد میان مخازن و در طی فرایندها کاری دشوار و مشکل‌ساز است. به‌طوری که در بعضی موارد نیاز است با حرارت دادن و گرم کردن مواد، آنها به حالت اولیه خود برگرداند. اینکار نه‌تنها هزینه زیادی صرف می‌کند بلکه وقت بسیاری هم تلف می‌کند. از این انواع شیلنگ را برای حل این مشکل به بازار عرضه کرده‌اند.

در رابطه با کاربردهای شیلنگ گاز ضد حرارت باید به استفاده در صنایع، فناوری و تاسیسات اشاره کرد. برای مثال در بخش صنعتی برای انتقال گاز به تجهیزاتی مثل پالایشگاه‌ها، زباله‌سوزها و… بکار گرفته می‌شود. در انجام این انتقال‌ها نیاز است که دمای گاز مورد نظر ثابت مانده و تغییری نکند. همچنین تراکم ماده نیز باید حفظ شود. جدا از این موارد برای جلوگیری از یخ‌زدگی گازها در خطوط انتقال نیز از این شیلنگ استفاده می‌شود.

از دیگر استفاده‌های صنعتی این شیلنگ باید به طراحی دستگاه‌های بسته‌بندی مواد غذایی و مواد آرایشی و بهداشتی، طراحی و تولید ماشین‌های صنعتی قابل حمل و … اشاره کنیم. از موارد دیگری که استفاده از این محصول در آنها به چشم می‌خورد باید کاربرد آن در اتصال انتقال سیالات و فناوری‌های پزشکی، شیمیایی و دیگر فناوری‌هایی که دارای فرایند انتقال مایع دارای ویسکوزیته هستند را نام ببریم. کاربردهای تخصصی‌تر این شیلنگ در تاسیساتی چون برچسب‌زنی، خطوط تولید دستمال کاغذی و دستگاه‌های تزریق اتوماتیک به چشم می‌خورد.

انواع شیلنگ‌های حرارتی

انتخاب و خرید شیلنگ گاز ضد حرارت

شیلنگ گاز ضد حرارت به دنبال کاربرد و مزیت‌های فراوانی که دارد، دارای انواع مختلفی است و در مدل‌های گوناگونی تولید می‌شوند. هرکدام از انواع این شیلنگ کاربرد خاصی دارند و در انتقال سیالی خاص استفاده می‌شوند. در این قسمت می‌خواهیم شما را با انواع شیلنگ گاز ضد حرارت آشنا کنیم. همراه ما باشید.

شیلنگ نسوز

این نوع شیلنگ دارای تحمل دما بسیار بالایی است و در برابر آتش‌سوزی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. به دنبال این موضوع از این شیلنگ بیشتر در بخش‌های صنعتی با دمای بالا از جمله صنایع نفت و گاز و پتروشیمی استفاده می‌شود و بیشترین کاربرد این محصول در این حیطه است. از دیگر ویژگی‌های بخصوصی که در این شیلنگ وجود دارد باید به مقاومت بالای آن در برابر مواد شیمیایی و همچنین انعطاف‌پذیری این محصول اشاره کنیم.

شیلنگ سیلیکونی

این نوع شیلنگ بیشترین کاربرد را در فعالیت‌های خدماتی مثل آزمایشگاه‌ها و فعالیت‌های پزشکی ارائه می‌کند و استفاده از آن بیشتر در این حطه به چشم می‌خورد. این شیلنگ سیلیکونی در آزمایشگاه‌ها برای انتقال الکل و آب نیز استفاده می‌شود. دلیل این امر عدم داشتن بو و مزه این محصول است.

از ویژگی‌های این شیلنگ باید به مقاومت دمایی مناسب، شفاف بودن، توانایی کار در فشارهای پایین، انعطاف‌پذیری بالا، عدم جذب موارد شیمیایی، مقاومت در برابر پارگی و مقاومت در برابر اشعه ماورابنفش اشاره کنیم. همچنین ناگفته نماند که این نوع شیلنگ عایق الکتریکی قوی نیز می‌باشد. با توجه به این موضوع که این محصول جز شیلنگ‌های ضد حرارت است از مقاومت بالایی در برابر شعله نیز برخوردار است.

 

شیلنگ متری

شیلنگ متری همانطور که از نامش مشخص است در اندازه‌های 50 سانتی‌متری تا 50 متری در بازار وجود دارد. جنس آن از سیلیکون است و در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. این محصول نیز مانند دیگر شیلنگ‌های گفته شده از انعطاف‌پذیری مناسبی برخوردار است.

از ویژگی‌های این نوع شیلنگ باید به قابل شست‌وشو بودن، مقاوم در برابر شعله‌و شدن و حرارت، مقاومت در برابر پارگی و پوسیدگی، قابلیت کار در دمای بالای 200 درجه سانتی‌گراد و کمتر از منفی 60 درجه و … اشاره کنیم. همچنین این شیلنگ نیز در برابر مواد شیمیایی از خود مقاومت نشان داده و بدون طعم و مزه است.

شیلنگ چسب گرم

این شیلنگ نیز در اندازه‌های مختلفی از 1 تا 50 متر در بازار موجود می‌باشد. از ویژگی‌های آن باید به قابلیت تحمل دما تا 280 درجه سانتی‌گراد اشاره کنیم. بیشترین کاربرد را در انتقال چسب گرم دارد و در دستگاه‌های تولید دستمال کاغذی هم بکار گرفته می‌شود. همچنین دارای قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی نیز است. ویژگی برجسته دیگری که در این شیلنگ وجود دارد این است که باعث جلوگیری از هدر رفتن گرما می‌شود.

شیلنگ برق

شیلنگ برق نیز نوعی دیگر از شیلنگ‌های ضد حرارت است. از ویژگی‌های این محصول باید به ضد شعله بودن، سازگاری با مس، مقاومت در برابر خوردگی، انعطاف‌پذیری بالا و … اشاره کنیم. جالب است بدانید این شیلنگ بدون هالوژن است. همچنین قابلیت تحمل دمایی 45 تا 125 درجه سانتی‌گراد را هم دارد. این محصول در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود و می‌توانید آن را در رنگ‌های متنوع خریداری کنید.

بهترین برندهای شیلنگ گاز ضد حرارت

مزایای شیلنگ گاز ضد حرارت

شیلنگ گاز ضد حرارت از محصولات محبوب در بین صنایع است و به دنبال این امر از مزایای زیادی برخوردار است. مزیت‌های این شلنگ عبارت‌اند از: انعطاف‌پذیری بالا، مناسب بودن برای انتقال انواع سیالات و گازها، توزیع دمای مطلوب، قابلیت تحمل فشار بالا، تحمل دمای بالا، ساختار مقاوم، طول عمر و دوام زیاد، نگه‌داری از مایع در دمای کاری و جلوگیری از یخ‌زدگی، انتقال نمونه‌های سیال و گازی و مانع از تراکم و غلظت در زمان انتقال، حفظ ویسکوزیته ماده در حال انتقال. تمام مواردی که نام بردیم مزیت‌هایی هستند که در شیلنگ گاز ضد حرارت وجود دارند. البته نکته‌ای که وجود دارد این است که امکان دارد این ویژگی‌ها در انواع این محصول متفاوت باشند.

کلام پایانی

شیلنگ گاز ضد حرارت یا شیلنگ حرارتی در صنایع کاربرد وسیعی دارد و در حرفه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. جدا از صنایع در مصارف خانگی و استفاده‌های معمولی نیز این شیلنگ بکار گرفته می‌شود. به دلیل اینکه این شیلنگ در شرایط کاری سخت و فشار کاری بالا از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهند، صنایعی که عمکلرد بخصوصی دارند و شرایط کاری آنها متفاوت است هم می‌توانند به استفاده از این محصول بپردازند.

با سپاس از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی کردید.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
error: Content is protected !!